Thursday, 29 November 2012

SEMESTER 4 (!)

ASSALAMUALAIKUM
selamat petang makcik pakcik :]

Nampak tak tajuk tu. HAH! Nak kasik tahu. Tasha and kengkawan secara rasminya dah masuk semester4 *dah 2minggu kowt. Huh. Semester 4 beb. Dua semester lagi dah nak habess. Tak sabar! Okeyh. Tapi lepas tu nak sambung lagi. Insyaa Allah. Doakan ye. Hurm. So. Semester baru. Jadual baru. Subjek baru. Lecturer baru. Rumah baru. Housmate baru. Roomate baru. And ofcourse semangat baru! 

KULIAH
So far so good. Baru 2 minggu. Takde pe yang menarek cz sekarang baru nak intro2 jek. Lecturer kebanyakannya tak kenal. So kene try adapt dgn cara mereka ajar. Alhamdulillah dapat lecturer yg okeyh rasenyer. Okeyh tak okeyh kene redha jugak kan. Hurm. Jadual tak pack sgt so okeyh laa. KHAMIS FREE! Just kalau jumaat tuh boleh kasik free lagi best kowt. Oh melaka! *homesick tak habes2. Jadual baru tapi classmate lame just ade yg dh tak same lagi laa. Tak sedih sangat sebab dah sama jadual dengan semua my girlfriends. Hikhok. *menari pusing2 :P Hope dekan lagi! And. bile majlis dekan nih? Hurm :(

SRI HARMONI
Hoyeahh! Sekarang dah maju tau. dah tak duduk kolej lagi setelah ditendang beramai-ramai hari tuh. Bahagia sangat sebab sekarang dah duduk kat apartment. APARTMENT YAW! Lagi hebat tauu. PANGSAPURI SRI HARMONI. Memang terbaek. Satu rumah 6 orang. Serumah dengan feeza, bibo, huda, nabila and shinee. Okeyh. Sebilik dengan HAFIZAH AMIN a.k.a cousin tersayaang memang bahagia. Kan feeza? Hee. Serumah dengan feeza, bibo and huda nih memang untung sangat. Hidup ceria jek. Dah laa bibo rajen masak. And kat apartment sri harmoni ni jugak ade 2 orang kakak kesayangan aku nih; KINOT & AINAA. Ade twin kesayangan jugak. And ade Alyaa and Evy. Tuh sumer kawan dari semester 1. Diela pulak setia dengan mini dye kat KHAR tuh. Baru 2minggu so banyak lagi bende yg kitorang bakal buat. Huhu. Hurm. Hope kawan till Jannah. Aamin~ *angkat tangan tinggi2 mintak doa.

SEMANGAT
So. Semangat tasha berkobar2 nih. Azam baru sentiase ade yang lagi baru masuk dalam list. Kalau tercapai Alhamdulillah. Kalau tak tercapai boleh cube lagi kan? Hurm. So. Azam kali ni. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. Hurm. Nak belajar rajen-rajen. So. NAK JADIK RAJEN NAK JADIK PANDAI (!) Nak macam feeza and alyaa. Jeles tau. Sumer bakal dibelanja oleh Dr.Wong. tasha tengok jek laa :( Motif kedua nak start berjimat! Apa2 pon kene berjimat. Moga Allah permudahkan segalanya. Aamin~

DOA 
Ya Allah. Moga dengan permulaan yang baru ini, Engkau jadi kan permulaan yang terbaik dan pengakhirannya jugak yang terbaik. Moga dipermudahkan segala urusan kami. Dibukakan pintu hati kami untuk terus menuntut ilmu demi masa depan kami. Dengan dijauhkan daripada perkara yang lagha. Moga hati ni terus setia bersama Mu dan terus mendekati Mu. Moga hati ni juga taat pada perintah Mu. Moga hati ini terus dibersihkan dan dijaga dengan baik agar tidak dicemari. Bukan kan hati ini untuk menjadi bidadari di jannah Mu. Aamin Ya Rabb. 

DOA LAGI
*amek dari status sahabat kesayangan yang tekena juga dengan diri ini

Ya Allah Ya Rahman. Hari ini, aku memungkiri lagi janji taubatku..

Aku kembali mengulangi kesilapan lalu
Aku merelakan diriku dibuai godaan Nafsu
Aku biarkan diriku ditipu pujukan Syaitan

Sudah berkali-kali aku menzalimi diriku sendiri
Sudah berkali-kali aku merosakkan imanku sendiri
Walaupun aku sedar Engkau Maha Melihat
Walaupun aku sedar adanya Malaikat pencatat
Walaupun aku sedar dosa mengundang azab

Entah apa sudah jadi dengan diriku ini
Terasa Iman dijiwa semakin parah
Semakin lemah dan semakin rosak
Ketakutanku terhadap azabMu semakin kurang
Semakin pudar seakan lenyap

Aduh..teruknya diriku..

Ya Allah
Berilah aku kekuatan dan petunjuk
Agar mampu kutewaskan rayuan Nafsu dan Syaitan
Yang sangat hebat membinasakan diriku
Sangat bijak menjauhkan diriku daripadaMu
Sehingga aku lalai dalam urusan kehidupanku
Sehingga aku lupa dan tidak peduli akan kehidupan selepas matiku
Ya Allah
Bagaimanalah kedudukanku disisiMu?
Adakah diriku yang penuh dosa ini akan terselamat di akhirat sana?
Adakah aku antara manusia yang bakal memenuhi Neraka Jahanam?
Lalu aku hidup dalam binasa celaka buat selamanya?

Aku tidak mahu ya Allah
Aku tidak mahu masuk dalam golongan itu!
Aku tidak mahu hidup senang di dunia tapi sengsara di akhirat!
Aku tidak mahu...

Ya Allah..
Maafkanlah diriku
Tolong maafkan diriku
Ampunkanlah segala dosa yang aku kerjakan selama ini
Ampunkanlah segala dosa yang aku anggap remeh selama ini
Terlalu banyak..tidak terhitung..
Ampunkanlah Ya Allah
Ampunkanlah Ya Allah
Bersihkanlah diriku ya Allah
Sesungguhnya aku sangat berkehendak akan SyurgaMu!!

Aku merayu penuh harap
Lindungillah diriku daripada mengulangi kembali dosa lalu
Suburkanlah kekuatan iman dalam tekadku
Agar aku mampu mengusahakan yang terbaik dalam hidupk
Semata-mata untuk beroleh Syurga FirdausMu

Redhailah diriku Ya Allah
Redhailah keluargaku Ya Allah
Redhailah sahabat-sahabatku Ya Allah
Rahmatilah kami Ya Allah..
Rahmatilah..
Rahmatilah..


WINK :: Moga sama-sama kita dirahmati Allah SWT. Aamin :)

No comments:

Post a Comment