Tuesday, 19 February 2013

GEMOK(!)

DENGANA NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG
hello peeps :]

Hoi! Tolong jangan jahat sangat panggil aku gemok. Alahaii. Aku tau laa sememangnye aku dah gemok. Dah laa bantot. Gemok pulak tu kan. Haishh. Shame to me! *amek bantal tutup muka. MALU! Badan, pinggang, paha, and pipi yang paling obvious tu. Semuanya dah semakin mengembang. Bila aku cakap nak diet. Semua orang tak percaye. Well. well. well. Even badan aku tak laa gemok bebenor tapi gemok jugak laa. Tapi need to know. yang aku sangat kuat makan. Hey. Sila laa paham. Kalau ibu masak tu, tipu laa aku pernah kata, "taknak makan laa. dah kenyang." hey penipu! even aku dah kenyang pon akan dijamah juga masakan ibu tu. ambil hati laa katekan. nanti ibu taknak masak lagi. hehe. cett! alasan. padahal memang kau nak makan. GEMOK!

Wuuu. Sobs. Sobs. Sila laa paham yang saya nak kurus! know what, Pagi tady pakai baju kurung nak gi kelas as usual. Then. Eh. Eh. Asal ketat pulak ni kain ni. Nak zip tu punyer laa payah. Hah! Hah! WHAT?? Ohhh tidakkkkkk!!! Baru cuti seminggu kain dah tak muat nak pakai. Ni cuti 3 bulan  akan datang ni macam mane?? Dan..Dan.... aku terase sesangat yang diriku semakin gemok. 

hah! nampak tak. kalau ade pita ukur tu. hari2 keje aku ni jek laa. HAHA

Aku start relise time cuti aetuh lagi. Tapi buat tatau jek. Padahal semua orang dah tegur. Ibu yang baik hati jek cakap maintain but muke tu ade siket black2. Ohh. Ohh. Tu maintain mmg gemok kan. Haishh! huh. aku paleng tak suke bile ade kendurikenduri bagai ni. nanti ade laa mulut2 atok nenek yang tegor; "ehh. tasha dah......." what the heck. yg paleng taley bla sepupu merangkap senior sekolah aku tu. tau jek laa dye mmg suke sangat kacau org. time nak balek tu dye cakap, "ehh dak kakak dah gemok.." sila paham. ayat diulang lebih 3 kali. tapi time tu buat tatau jek. sebab mamat tu dah sekian lame tak jumpe aku. so rilek jek laa. haha. then. then. jejakajejaka kacakks kat umah tu semuanyer kate aku dah gemok. eyh ape lelaki ni memang stock2 suke komen2 badan orang ke ape?! okeyh. diorang sayang aku. sekian. haha. 

ohh comelnyer gemok tapi TAKNAK!

haisehmenn. takley jadik ni. by hook or crook. *ehh betol ke? kene jugak capai berat ideal ni. dah sekian lame aku tak ngadap mesin penimbang ni. sebab takut tak dapat terime kenyataan. haha. bongoks! cuti final nanti. terlalu banyak jemputan kenduri kendara. and confirm aku wajib hadir. then. takkan nak datang dengan badan gedempol ni kan. baju semua dah ready. sepupu sayang aku tu nak buat baju fesyen2 pulakk. dye kurus boleh laa. padahal dulu same jekk. heee. 
taknak macam ni!
*saje letak gambar kecik siket

okeyh2. puas membebel. kesimpulannya. nak kurus! nak kurus! KURUS! KURUS! Tapi prinsip aku bukan over diet. Sekadar kurangkan pengambilan makanan berlebihan and air jangan lupe minum. tolong dengar cakap ayah, "JANGAN MINUM AIS!"

NAK KURUS !!!

ps. nak kurus macam ainaa. cantek jek pakai baju maxi tu. i am jeles :/

WINK:: okeyh tasha. gambar kau semua over! ehh. lantak laa. takkan aku nak letak gambar aku yang gemok ni. no. no. no. hm. terima kasih kepada anda2 yang panggil saya gemok kerana buat saya sedar yang saya memang gemok. kbaii.

No comments:

Post a Comment