Saturday, 7 September 2013

Ilmu. Iman. Amal

ASSALAMUALAIKUM.
salam magreb sahabat :]

Selesai solat? Alhamdulillah :))

Mohon doakan tasha cepat sembuh ye. Sebab hari ni tasha tak berapa nak sihat. Diri ni sukar nak jatuh sakit. Selalu jatuh tak sakit ke? Ehh. Taklaa. Tasha ni susah nak demam. Sekali dah demam erm berharihari laa jawabnye. Tapi alhamdulillah hari ni sakit jauh dari mate ibuayah. Taknak bagi dorang nampak tasha ni saket. Risau jek lebeh nanti. Tadi call pon praktiss kasik nampak sehat. Heee

Short from me. Ikut hati tak mahu bercerita. Tapi rase baik aku bercerita supaya sahabat2 dapat doakan yang terbaek utk aku. Tak terlintas sikit pon dalam hati nak riak atau seangkatannya. Hanya untuk mohon diberi tunjuk ajar.

Hmm. Diri ini sejujurnya ingin berubah. Ingin sekali menjadi yang terbaek di mata Allah. Aku cuba. Aku cuba. Dan terus mencuba. Aku perhati dan aku lihat. Aku cuba ikot. Macam2 aku dah buat. Tapi hati ni kadang2 terasa kosong.

Aku terfikir. Salah niat ke ape aku buat ni? Astaghfirullah'alazim. Ya Allah. Perbetulkanlah niat ku ini.

Istiqamah? Ye, belum lagi. Aku nampak itu sendiri pada diri aku. Kejap aku begini. Dan kejap aku begini. Iman aku turun naik. Ya Rabb. Ampunkan aku... dan. Aku tak rase aku boleh teruskan sehingga tahap seperti mereka. Tambahan ilmu aku macam kosong. Tapi bagaimana? Harap ade yang sudi membantu. Terimakasih :')

Ilmu. Iman. Amal. Cogan kate sekolah? Peduli ape. Yan penting nak cakap, kite kene ade ilmu untuk tingkatkan iman kite dan ianya harus diamalkan. Seriously, aku mengaku cogan kate sekolah itu benar.

Moga iman kite terus kuat dan istiqamah diri kite. In syaa Allah :))

WINK:: motif?? Nak suruh owg ajar macam mane nak tingkatkan ilmu iman tu. Terimakasih

No comments:

Post a Comment