Tuesday, 26 November 2013

Ciri-ciri Isteri Pilihan.

ASSALAMUALAIKUM
hello guys :]

Hye. Mungkin post kali ni ditujukan khas untuk gegerl and cecantek semua. Just nak share info2 yg I dapat daripada kawan iolls. Ramai jek kawan-kawan lelaki yg iolls yang pernah cakap, "kalau aku nak carik isteri aku nak perempuan yang mcm ni .... bla... bla... bla... taknaklah yg mcm ni...." 

Tapi tu mcm yang simple simple jek. This time nak share yg macam nampak simple tapi meaningful. Deep. Bace molek2. Bace dengan khusyuk. Dengan hati yang penuh ikhlas. Selamat membaca :))

SOALAN: "PEREMPUAN MACAM MANE KAU NAK JADIKAN ISTERI? AKU TOLONG CARIKKAN"

LELAKI 1- seorang bakal engineer yang memiliki personaliti menarik yang mungkin akan menjadi idaman gades gades cantek sekalian.

"... kalau aku, tak cantek sangat pon takpe. Janji rupa dye ade nur, sembahyang dye tak lupe kecuali diberi cuti. Nampak agy susahkan?? Kene buat checklist agy. HAHA..."


LELAKI 2 - seorang bakal saintis yang memiliki penampilan yang sederhana tetapi mungkin juga menjadi rebutan gades gades. 

"... baik. cantik. lembut. ayu. anggun. menawan. rajin. pandai amek hati. cukop solat. pandai mengaji. tak gedik. tak suke make up. pandai hormat orang tua. boleh jadi ibu pada anak2. peramah. tak suke ikot emosi. tak melampau. KULIT PUTIH *optional. ... memang aku memilih pun. tp aku memilih bukan sebab aku hensem. sebab tu keperluan dan jaminan untuk aku kekal bahagia dan hidup bersama dunia dan akhirat. bukan setakat nampak  ok terus amek. pandai amek hati terus on. selalu msj terus dijadikan makwe. selalu dating terus ajak kawen..."

PERBERZAANNYA?? Anda baca dengan teliti dan pikir sendiri. Jangan amek keseluruhannya. Amek POINTS yang sepatutnya kita amek tahu.

PERSONALITI. AGAMA. AKHLAK. Mungkin ade lagi :))

ISTERI PILIHAN :))

WINK:: Mari kite sama-sama perbaiki diri untuk jadi isteri yang solehah. In syaa Allah. Aamin :))

No comments:

Post a Comment