Saturday, 7 December 2013

Latihan Industri : PART 1

ASSALAMUALAIKUM
hai buddyz :]

Alhamdulillah. Dah 34 hari bersamaan 5 minggu weolls menjalani latihan industri a.k.a berpraktikal. Sekarang dah semester 6 so weolls kene wt praktikal untuk lengkapkan kredit. Syaratnye mesti kat tempat berkaitan sains. Then, kerja laa anda di sana. 

Latihan industri ni motifnye untuk beri pengalaman kerja kepada student2 seperti weolls yang takde pengalaman bekerja ni. Nak rasa macam mane kene bangun pagi pergi kerja. Masuk on time untuk elak punch card merah. Nak rase kerja atas meja menimbun. Nak rase kene arah ke sana ke mari buat kerja oleh Encik Puan Boss. Nak rase hidup bile kene kerja overtime. Nak rase bile nikmat wekend ditarik begitu sahaja sebab kene masok office. Tu semua pengalaman baru yang sangat bergune. Lagi-lagi orang macam aku ni.

PENGALAMAN MENDEWASAKAN KITA :D

Weolls praktikal start 4 DISEMBER 2013 sampai 10 JANUARI 2014. Dah kene praktikal ni masing2 semua dengan haluan masing2. Dan aku dapat rezki berpraktikal di Melaka yang mana lokasinya sangat strategik membolehkan aku bermanja bersama family tersayang. Heee :3 MELAKA TROPICAL FRUIT FARM. Here I go :))

So far everything is fine. Aku ade bos yang sangat sporting even strict; Puan Liza. Aku ade dua orang kakak yang sangat giler dan lawak yang setiap hari bersama aku di office; Kak Nurul and Kak Fayrus. Dan kak Ekin as supervisor. Abg Rohim and Abg Adi yang sedia membantu kalau kitorang perlu kan pape. Kakak2 dan makcik2 di cafe. Dan juga warga pertanian. Nak pecah perot kalau bergelak ketawa gn kak nurul, kak fayrus and kak ekin. Haha :P 

p.s abang-abang pertanian yang poyo. tolong jangan maen ngorat2 saya. saya ni kecik lagi. nanti ade yg jeles susah pulak. ehh. kbaii. nak borak2 sile datang office. tak perlu jadi tikus mondok. sekian. i hate 'tikus mondok!'

To be continue...

WINK:: I gonna miss uolls :")

No comments:

Post a Comment