Friday, 6 December 2013

RAFI GEMOK!

ASSALAMUALAIKUM
selamat malam :]

Semalam Rafi call. Hari tu dye call aku dah tidur. Then semalam tetibe dye call lagi. Okeyh. Dah lame giler tak borak gn kau gemok. Haha. Rafi ni sedara aku. Sedara jauh laa jugak. Kisah kitorang kenal ni macam lawak pon ade tau. Macam nak citer siket laa macam mane kitorang kenal. Kalauu rase boring baik jangan bace. Nanti nyesal ;)

ALKISAHH... Time Form2 tak silap. Selalu laa ikut bestfriend aku si kecik elinamalina tu call geng2 kampung pisang dye tu. Mase tu gune public phone jek. Elin ni memang baek gn dorang. Then, suatu hari member dye tanye dye gn sape mase tu. Then aku ade laa borak kejap gn dorang. Passing2 call. Time tu macam jahil laa. Melayan jek kejadah gitu. Skang nak jawab call lelaki bapok payohnyee. Hm. Dah tu aku pon kenal laa gn geng2 kampong pisang elin uw. Ade tiga orang Rafi, Chemat and Aiman. Tige orang mamat ni memang kawan baek laa.

Pastu one day aku mase uw g Pahang sepupu aku nye wedding. Then, time otw uw saje jek laa text gn si rafi uw. Tetibe dye ckp dye pon otw ke Pahang jugak. Tp time uw aku dah selamat sampai umah makcik. Tengah2 text, aku pon tanye laa rafi uw, "kau g pahang wtpe je menyemak ikot aku? HAHA" Si gemok rafi ni pon cakap laa "aku nak g umah makcik aku kawen laa ngek" Oookeyh then. Atlast, tanye jugak laa dye g pahang kt mane? "Felda Chemomoi". Ngek! Kampung yg same. Haha. Cerita punye cerita sekali kitorang g umah yg same. Budushhh

Nak kepastian lagi, aku tunggu laa dorang sampai. Dlm pukul 1pg jugak laa. Tengah aku lepak2 tengok tv then ade satu family ni sampai. Biase laa kan kalau ade kenduri sesedara penoh satu umah. Tapi sebenarnye kitorang ni tak penah jumpe and tatau muke masing camne. Haha. Pastu dok maen teka teki dalam umah uw. "Aku nampak kau kot. Kot laa" "Kau yg tengah tgok tv tu ke" "Aku kt dapor ni, kalau kau g dapor maksodnye betol laa tu" HAHA. Sumpah lawakk. Dan sebenarnye bile tanye kak kinah cousin aku yg na kawen uw. Dye cakap, "Rafi uw cucu tiri makcik so anak sedara akak la..." Alkisahnyee begitu laa. 

Dan semalam Rafi call. Borak2. Then dye cakap dye nak kene posting ke Sarawak. Sarawak weyh. Sarawak. Sumpah jauhh. Kau training kat melaka ni pon ta pena dapat jumpe. 5 tahun pulak uw. Bawak2 laa bersabar ye ngek. Nanti kau kawen jek laa org sane ea. Haha. ehh. takk. rafi kate orang semenanjung lagi cantik. Ehem. Ehem. Haha. 

Jage diri kau kt sane tu weyh. Tempat orang tu. Kau jangan macam2 kt sane.Nanti kene sumpit. Kalau rindu aku call laa ye. Haha :P Jauh di mate dekat di hati ea. Haha. Ngek laa kau. Till we meet again after sooooo many years. haha. jage diri hah. byeee

WINK: His my bestfriend. Training askar dye tu. Doakan untuk dye :D

No comments:

Post a Comment