Wednesday, 18 December 2013

Twenty-FOUR :D

ASSALAMUALAIKUM
selamat malam yang indah tanpa bulan yang indah seperti semalam :]

Tolong kasik ruang kt aku nak feeling2 kejap. Sebab hari ni hari penat sedunie. So, malam ni nak kasik feeling dengan cerita lawak antarabangsa ibu pagi tadi. Gelak siket. HikHikHik. Sape rase menyampah sile close tab sekarang jugakk pelishh. Mekasehh.

Huwaa. Huwaa. Pagi yang indah aku macam kelam kelaut jugak laa nak siap pergi kerja tadi. Sebab dah bangon suboh then boleh bantai tido pulak kan. Hamekk kau sekali 7.30! Berebut nak iron baju. Berebut nak masuk bilik air memasing. Haha. Lawak hambar. 

Okeyh. Tu mukadimah baru. Ye. Mukadimah jek. Kalau rase fadeup boleh get lost. *hari ni bahasa kasar siket sebab nak feeling2 lebih ni. Okeyh takde kene mengene

Alkisah. Mase otw hantar aku pergi kerja. Dalam kereta. Mase tu achik ade sekali sebab baru 2nd day kerja part time adik aku. Restoran Seefood kat jusco aeon okeyh. Basic 900 + OT. Masyukkk weyh. Boleh bodek. Hehe.

Back to story. Mase dah otw tu ibu sebenarnye asal2 bising pasal abang sebab boros sangat baru dapat gaji tak sampai sebulan dah habes. Okeyh. Sebab aetuh dapat gaji utk 2minggu keje. Tak banyak and plus ade reunion sekolah dye dulu tuu. Minyak + makan + minum hari2. Harus laa tak cukop kan. Tapi bagi aku nak seribu daye. Boleh jek kalau nak berjimat kan. Yelaa. Aku ni anak angkat ptptn merangkap anak kandung ibu suluh budiman. Makanya, banyak duit mak angkat ptptn bagi tu untuk yuran jek. So, belajar laa berjimat. Abang dapat loan MARA so macam loaded. Tu dye laen siket.

Okeyh. Habes citer pasal abang. 

Eh. tak habes lagi sebenarnye. Sambung sampai dah nampak pintu gerbang MELAKA TROPICAL FRUIT FARM dengan sekali lafaz...

ibu cakap, "belanja tak reti nak berjimat tak ingat ke nak kumpul duit nak kawen ingat umur dah berapa 24 jek dah kene kawen takyah nak tunggu sampai dah tua..." 

Dan aku, "24, ibu??" 

Ibu jawab, "yela 24. hah kumpul duit banyak2"

Dan aku tanye lagi, "betol ke ni 24 dah kene kawen??? Achik, 24 weyh. HAHA"

Achik angkat kening ^__^

Dan ibu jawab lagi, "yelaa 24 kawen. Jangan lupe tuu 24" *sambil peluk cium anak dara dye nak g kerja ni

Dan makanya. Tak dapat gambarkan perasaan aku hari ni gembira ke terharu ke sedih ke takot ke. Ntahh. All the ingredients mixed together. Ehh. Kbai. :P Lempang siket

Save the number 24 :)
Beriye eksaited nak kawen padahal tak ready pon
nak angkut semua tanggung semua tanggunggjawab tuu =_=

Makanya, pesanan kepada bakal suamiku sila la bersedia bile umur aku dah 24 tahun nanti ye. Kumpul duit banyak2 untuk masa depan kite nanti tau. Kumpul ilmu jugak. Aku pon nak kumpul duit jugakk. Hehe. 

Bukan kereta mewah dan rumah banglo yang aku mintak. Cuma sekadar keselesaan kita bersama :))

Aicehhh. Kemaen lagi kau tasha. Hehe. Puihh. Suke hati aku laa. Berangan jek tak salah kan. Semua orang pon ade impian masing2 kan :))

Dan sekarang aku makin rajen meneman ibu di dapor. HAHA. Inisemuapoyo :P

WINK:: 24 --> Twenty-FOUR. Duapuluh EMPAT. Dan makanya EMPAT tahun lagi. Sebab sekarang aku dah 20 tahun 10 bulan . Heee :D SELAMAT MALAM, CINTA 100th Day

No comments:

Post a Comment