Wednesday, 1 January 2014

First January of 2014

ASSALAMUALAIKUM
hye. hye. hye :]

Baru sudah bace blog izaty. Macam terkesan jugak laa dengan ayat dye cakap, dye suke tulis panjang2 sebab nanti boleh bace balek incase kalau terlupe ke whatever and lagipon blog dye suke hati dye laa nak tulis ape. Betol tu. Aku sokong kau jatjat :D

Sebab dulu memang aku nak anggap blog ni sebagai diari tapi kene tapis2 siket laa sebab public kan. Yelaa. Aku ni suke buat luahan perasaan. Kat umah ni jek diari bersepah-sepah. Nak tulis blog lagi. Jadah ape nyee banyak2 nak tulis. Penat tahu. Tapi mase tu aku macam fikir nak tulis blog yang ade info jek. Tapi macam tak best. Aku suke type bercerite. So senang aku nak membebel. Biar laa takde orang bace pon. So, nak start membebel.

Dah satu januari. Segala macam bende dah aku lalui untuk tahun 2013. Ye, ade orang cakap kite islam ni 1Muharram tahun baru kite. Tapi ade tak yang memang pakai tahun hijrah tu officially. Takde kan. Jadi nye otometik 1januari jadi tahun baru. Tahun 2013 yang penuh dugaan buat aku jadi lebih kuat. Banyak yang aku belajar daripada apa yang berlaku. Terima kasih kepada mereka-mereka semua yang sudi hadir dalam hidupku. 

It's TWENTY-ONE yaw (!)

ibuayah, abang, achik, puci, adik, nenek, pakcik, makcik, sepupu, kakak, abang, adik, cikgu, lecturer, kerabat2 selandar, kerabat2 upsee, kerabat2 mtff dan sekalian. Maaf atas salah silap sepanjang perkenalan kite. mohon halalkan segalanye. terima kasih.

Aku insan yang tak pernah sempurna yang tak pernah lepas dari melakukan kesilapan. Sorry tau korang. Harap tahun baru ni penuh barakah dan kita same2 upgrade diri kite dalam semua aspek termasuk, rohani, emosi, intelektual, kewangan, kesihatan dan sebagainya. 

Mohon hati ni terus cekal dan kuat untuk hadapi segala masalah dan dugaan yang mendatang. Mohon kilang air mata jangan buat pembaziran nak nangis2 bagai. Mohon lidah ni tak terlalu lancang untuk berkata kata, senyap lagi bagus. Mohon tulang belulang ni tak mengade sangat nak sakit sane sini. Aku mude lagi. Dan aku perempuan. Banyak keje hohoii. Harap memahami. Ya Rabb, mohon dijauhkan kami dari segala penyakit yang tidak diingini. Dan sembuhkanlah aku secepatnye. Tasha! Tolong kumpul duit kasik cepat siket buat treatment.

Jujur cakap mission 2013 is FAILED! Sangat frust. tapi sebenarnya diri ni yang tak jage elok2 kasik sukseess. Harap2 lepas ni SUCCESS sebab nak mule balek dari awal. Dan mohon doakan tadika ibu baikpulih segera ye. Terima kasih korang

Sayaaang awak awak awak dan awak :* <3

Terima kasih ibuayah yang tak pernah jemu bagi sokongan kat akak. Terimakasih tashazmi, adlan dan alyaa yang selalu menjadi pendengar setia :")
Selamat Tahun Baru uolls :D

WINK:: Kematangan adalah daripada kisah silam. Tolong bersyukur please :)) 24jam bukan mase untuk berfoyafoya saje okeyh tasha. kbye. nite dear ;)

No comments:

Post a Comment