Sunday, 26 January 2014

SPACE, RUANG dan WAKTU

ASSALAMUALAIKUM
selamat petang everybody :]

Setiap hari kita akan hadapi pelabagai masalah dan dugaan. Antara kuat atau tidak kite tetap kene harunginya jugak. Oleh itu, teruskan untuk kite sentiase cekal dan tabah untuk hadapi semua masalah tersebut. Senyum tak perlu kata apa-apa :))

Masalah yang datang kita tak pernah mintak pon bahkan setiap hari kite berdoa agar dijauhkan daripada segala masalah dan bencana yang tidak diingini. Tapi Allah SWT Maha Penyayang. Allah beri sedikit ujian kerana terlalu rindu akan doa hambaNya. Rindu akan tangisan hambaNya. Rindu akan rintihan hambaNya. Sebab. Hanya setiap kali ujian mendatang baru kita akan berdoa, menangis dan merintih merayu mohon pertolongan dariNya. Moge kali ini dan sentiasa Allah SWT sentiasa bersama kita. Agar hidup kite sentiasa diredhai oleh Nya.

Kadang kadang bile kite ditimpa musibah atau masalah mesti ade pihak kedua atau ketiga. Bile kite bersama orang yg optimis dan berfikiran positif dan boleh bertolak ansur ni. Senang laa siket ceritanya. Tapi bile kite bersama mereka yang agak susah untuk dibawa berbincang dan lebih banyak berdiam diri. Itu yang susah siket. Kene bersabar dan terus bersabar :)) <doubled smile ikhlas dari hati>

Sebenarnye kan. Tasha rase kite kene bagi sedikit ruang dan waktu untuk masing-masing berfikir dan berfikir. Dan bagi masing2 masa untuk tenangkan fikiran. Mungkin ketika fikiran bercelaru susah untuk buat keputusan dan mungkin akan lebih mengeruhkan keadaan. Kalau macam tu sampai bile kan. Biar kan. 

Kalau bukan kite yang memulekannya. Lebih baik kite berdiam diri dan hulurkan kemaafan. Kalau agak2 orang tu taknak maafkan. Takpe. Beri dia masa. Sampai satu hari nanti dye akan datang kepada kite untuk perbaiki perhubungan tersebut dan menyelesaikan masalah yang dihadapi bersama. Sebab masalah takkan selesai melalui sebelah pihak melainkan hanya melibatkan diri kite sendiri.

Tasha cakap ni berdasarkan pengalaman dan cerita-cerita dan nasihat daripada orang2. Ntah kenape hari ni tetibe macam nak berkongsi. Jadik macam tak salahkan. Hehe. Takde motif. Sebab sebenarnye tengah bosan petang2 ni. HAHA

Till we meet again. Doakan cousin tasha ye. Dye accident. Teruk. Moge dye cepat sembuh. In syaa Allah aamin :))

Tapi sekarang tasha ade masalah suke menangis with no reasons. Sangat sangat sangat pelik. Tetibe duduk2 termenung dan menanges. Haha. Giler. Ade sahabat pesan kalau hati nak tenang kite kene sentiasa ingat Allah. Berzikir. Berdoa dan bace Al Quran. In syaa Allah segalanya dipermudahkan oleh Allah :))

WINK:: Take your time. Take a deep breath. Nanti bile dah tenang carik saye dan kite berdiskusi ye :))

No comments:

Post a Comment