Friday, 6 February 2015

22

I don't know about you but i'm feeling 22
Everything will be alright if you keep me next to you
You don't know about me but I bet you want to
Everything will be alright if just keep dancing like we're
TWENTY TWO, TWENTY TWO ...

HYE ASSALAMUALAIKUM :]

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah atas kurniaan nikmat hidup selama 22 tahun bernafas di dunia ini. Terimakasih atas kurniaan ibuayah yang tak pernah jemu mendidik mengasuh dan memberi nasihat kepada anak mereka ini. Juga kepada adik beradik yang membesar bersama. Serta sahabat2 dan juga kesayangan hati beta adlan :))

Nikmat sambut birthday tahun ni bila dapat bersama my big family. Siblings semua ada padahal semua susah nak jumpa sebab cuti tak sama. Dapat celebrate dengan adik2 ramai kat tadika tu lagi. Meriah sungguh. Alhamdulillah :)

Tak banyak aku mintak, sempena hari lahir yang ke 22 ni, doaku moga ibuayah terus diberikan kekuatan dan kesihatan sempurna. Dan moga kami dan diri ku ini diberi petunjuk dan moga terus istiqamah meniti jannah Mu. Aaamin Ya Rabb. 

Kalau tengok sekarang umur 22 dah ramai kawan yang dah pon mendirikan rumah tangga. Aku masih lagi menimba ilmu. Ilmu akal, ilmu hidup, ilmu rumahtangga. Pernah dan selalu rasa jeles bila tengok kawan2 dah ramai kawen. Tapi bile fikir balik, jodoh di tangan Allah. Mungkin jodoh mereka dah sampai so kawen la mereka. Jodoh aku lambat sikit kot. So takpe la. Sabar. 

Banyak lagi kene belajar ni. Solat pon bile weekend je terlajak subuh. Bab masak and kemas rumah aku macam tak kisah sangat, sebab aku ni expert bab semua tu, cuma kalau datang kemalasan aku memang semua bende taknak buat. Tapi. Aku risau sebab aku takde extra skills. Advantage untuk dipilih sebagai suri dalam rumah tangga, advantage untuk dipilih sebagai bakal menantu. Ade orang pandai buat kek, pandai menjahit. So, IF kene berebut calon suami, bila bakal suami nak pilih pon dye tak heran sebab dye ada extra skills. Macam aku ni... Ape jek ada? Hmm. Sedih. Bakal mentua pon boleh cakap, "rejected!" *kalau lah kau dengar ayat tu. tak ke kau meraung sekuat hati. Haihh

Risau =_=

Cuti hari tu dah belajar buat few jenis kuih (well, aku dah cakap kalau aku rajin semua benda jadi :P) . Aunty sila lah pilih saya jadi menantu aunty. Saya pandai buat kuih :") HAHA


Puihh. Setakat ape nama tu. KrimPaf? Karipap? Takde sape layan. Ramai lagi calon aunty pandai buat kek. Lagi sedap.

Okefoinee *NANGES!

---tettt. DRAMA TAMAT---

Fuhh. Kau ingat senang nak jadi isteri orang? Kalau suami kau jenis tak kisah takpe. Dapat suami yang cerewet. Dapat pulak kau yang tak cukup kental jiwa. Hailaa. Yes. Lelaki tanggungjawab dye kene jaga kita. Dah tu siapa nak jaga dye kalau bukan kau isteri dye? Hah.

Dah. Dah. Sudah la drama tu. Penat la pikir pasal kawen. Kepada bakal encik suami, sila la melamarlah saya bila awak rasa saya dah sesuai ok. Eh. :P

Hmm. Pikir bab kawen memang seronok. Dapat duduk serumah, takdelah terpisah jauh seberang lautan macam ni. Kan senang. Hopefully one day. Aaameenn!

Terima kasih semua orang yang hadir dalam kamus hidup aku ni. Dapat kawan baru. Hilang kawan lama. Gaduh sini. Gaduh sana. Gaduh ngan pakwe paling selalu :") Alaa. aku memang suke carik pasal dengan orang. Naseb kau lah pakwe. Tapi padan muka aku. Yang sedihnya aku sendiri juga. haha. 

Klaa. Bye.


Gojes sangat dapat kek cantik macam ni.
Iteeee sukeeee :*


ps: Soon, ade hadiah untuk diri sendiri. HAPPY BIRTHDAY, tasha !

Sincerely,
I WISH TO BE YOUR PRINCESS <3
<6th February 2015>

No comments:

Post a Comment